Nie ustaje w poszukiwaniu

Choć rysowałem od dziecka, bazgrając ołówkiem po zeszytach i od zawsze chciałem to jakoś powiązać z pracą zawodową, zaraz po liceum nie miałem pojęcia jak się do tego zabrać. Jeszcze 10 lat temu mało kto słyszał w Polsce o sztuce koncepcyjnej, a jedynym zawodem związanym z malarstwem wydawała się sprzedaż obrazów pod Bramą Floriańską.

Miasto Thyn
Miasto Thyn

Zaliczyłem więc krótki flirt ze studiami na wydziale architektury, które początkowo wydawały się jedynym sensownym kierunkiem. Nudny program, rysowanie kołowrotków i wszechobecna matematyka skutecznie zniechęciły mnie jednak do kontynuacji i zmobilizowały do szkolenia we własnym zakresie. Wyjazd do Chin w 2007, efekt długotrwałej fascynacji Dalekim Wschodem, dostarczył inspiracji, nowych kontaktów i stworzył wiele okazji do ćwiczeń z tabletem graficznym. Jako wykładowca języka angielskiego na uniwersytecie, miałem sporo wolnego czasu, który poświęciłem na naukę odpowiedniego oprogramowania i technik malarstwa cyfrowego.

Megalopolis
Megalopolis

W 2010 stworzyłem swoje pierwsze portfolio online. Już trzy dni później otrzymałem propozycję wykonania ilustracji na okładkę komiksu znanego amerykańskiego wydawnictwa. Tak zaczęła się nowa kariera i pożegnanie na dobre z zawodem nauczyciela.

Checkpoint
Checkpoint

Początkowo dostarczałem koncepty, ilustracje i fantazyjne tła na potrzeby rozmaitych pomniejszych produkcji takich jak gry komputerowe, filmy 'niezależne' czy też komiksy. W 2011, mój styl i zamiłowanie do tematyki science-fiction zwróciło uwagę rodzeństwa Wachowskich (autorów trylogii „The Matrix”), którzy zaproponowali mi współpracę przy ich nowym filmie „Atlas Chmur”. Początkowo zdalnie a póżniej współpracując z rodzeństwem w Studio Babelsberg niedaleko Berlina, zaprojektowałem na potrzeby tej epickiej historii liczne scenerie, pojazdy i rekwizyty.

Frozen dawn
Frozen dawn

Związany z kolejną produkcją Wachowskich, pt. „Jupiter Ascending”, nie ustawałem w poszukiwaniu nowych technik, często łącząc grafikę 2D z 3D. W tej dziedzinie wszystko zmienia się tak błyskawicznie, że artysta musi być na bieżąco z nowymi trendami i coraz większymi wymogami stawianymi przez klientów. Mimo wszechobecnych komputerów, w początkowej fazie każdego projektu, sięgam często po ołówek lub pióro. W końcu od tego wszystko się zaczęło.

Abandoned base
Abandoned base

Adam Kuczek

Adam Kuczek

Artysta koncepcyjny i matte painter. Tworzy głównie na potrzeby filmów, gier oraz rozmaitych publikacji.

Strona internetowa: www.ak-art.net
Blog: adamkuczek.blogspot.com

Partnerzy serwisu

  • Galeria 81 stopni