Każdego dnia słabniemy a życie staje się coraz krótsze

Załóżmy, że sztuka jest wielkim oszustwem, zaś moim zadaniem jest oszukać takich jak wy.

Paramnezja, Rekonkwista, Talat Darvinoğlu
Paramnezja, Rekonkwista

Dziś, sto lat później, obraz staje się jeszcze bardziej kompletny, upokarzając w ten oto sposób coraz bardziej narcystyczny obraz człowieka. Rzeczywistość sprytnie udaremnia nasze przesłanie o świecie, a wszystko staję się tak puszyste i splątane, w przeciwieństwie do konstrukcji surrealizmu. Nasze głodne społeczeństwo jest wdzięcznym konsumentem pozorów. Zbiorem składającym się z wielu elementów, jakimi są ludzie. Człowiek. Ten zaś nie wzbudzał we mnie nigdy większej sympatii jako przypadkowy produkt ewolucji, to i tak był obiektem artystycznych rozważań. Jego integracja ze światem, relacje z Bogiem, niedoskonałość. Poszukiwanie złotego środka miedzy duchem a materią. W pewnym sensie ironizowanie ze społeczeństwa drobnomieszczańskiego.

Golgota, Talat Darvinoğlu
Golgota

Klaustrofobia, Talat Darvinoğlu
Klaustrofobia

Stronniczość i subiektywizm pozwoliły mi na uzewnętrznienie myśli, uwolnienie ich spod dyktatu niepotrzebnego materializmu. Coś na zasadzie myśli krytycznej, która bez żadnych oporów wydobywa się na zewnątrz - możemy to nazwać głośnym myśleniem. To lektura różnych kształtów. Dwustronna relacja języka z życiem i życia z językiem. W pewnym rozumieniu, ani bezruch, ani ruch. Jakaś ciągłość. Życie jest rachunkiem sił. Każdy zaś w tej grze jest ostatnim elementem kształtującym je.
To kontekst. Chwytanie rzeczywistości, szramy czasu, ubywanie.

Mene Ragritte, Talat Darvinoğlu
Mene Ragritte

Talat Darvinoğlu

Talat Darvinoğlu

Urodzony w grudniu 1988 roku.
Surrealista. Dekadent. Jak wszyscy, umiera powoli.

Strony internetowa: www.talat.pl

Partnerzy serwisu

  • Galeria 81 stopni